Σάββατο 11 Ιουλίου 2009
Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, Ο ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ 'ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ' Ο ΑΡΗΣ
«A new Greek golden age», ή αλλιώς, σε ελεύθερη μετάφραση, «η νέα χρυσή εποχή των Ελλήνων». Αυτός είναι ο τίτλος του αφιερώματος της F.I.F.A. στην ιστοσελίδα της, αναφορικά με το νέο ελληνικό πρωτάθλημα. Απολαύστε το κείμενο μεταφρασμένο: «Στις επιστήμες, την τέχνη, τη γαστρονομία αλλά και την στην στρατηγική του πολέμου η Ελλάδα πάντα κατάφερνε να εντυπωσιάσει τους γείτονές της. Το 2004 αυτή η επιτυχία επεκτάθηκε και στο ποδόσφαιρο καθώς οι άντρες του Οτο Ρεχάγκελ στέφθηκαν πρωταθλητές Ευρώπης για πρώτη φορά. Οι ελληνικοί σύλλογοι παρόλα αυτά έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες να φτάσουν σε ανάλογο επίπεδο και σήμερα παραμένουν στη σκιά της ευρωπαϊκής elite, κατάσταση την οποία ελπίζουν να αναστρέψουν την επόμενη σεζόν. Οι τρεις μεγάλες ομάδες του ελληνικού ποδοσφαίρου ξεκίνησαν να... κάνουν παιχνίδι μερικά χρόνια πριν με την απόκτηση μερικών εκ των μεγαλύτερων ονομάτων του παγκόσμιου ποδοσφαίρου. Ο Γάλλος, Κριστιάν Καρεμπέ έπαιξε στον Ολυμπιακό, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Ριβάλντο αγωνίστηκε σε Ολυμπιακό και ΑΕΚ. Τέλος, ο Παναθηναϊκός απέκτησε αστέρια όπως ο Βραζιλιάνος, Φλάβιο Κονσεϊσάο, ο Κροάτης, Ρόμπερτ Γιάρνι και ο Πορτογάλος, Πάουλο Σόουζα. Πρέπει πάντως να αναφερθεί ότι όταν αυτοί οι θρύλοι του παγκόσμιου ποδοσφαίρου αφίχθησαν στην Ελλάδα, οι καλύτερες μέρες τους ανήκαν στο παρελθόν. Από τότε τα πράγματα άλλαξαν και οι ελληνικές ομάδες τώρα προσελκύουν παίκτες παγκόσμιου βεληνεκούς στο peak της καριέρας τους. Ο Ολυμπιακός, έπεισε τον Σουηδό, Ολοφ Μέλμπεργκ να βγάλει τη φανέλα της Γιουβέντους και να φορέσει την Ερυθρόλευκη και αναμένεται να ωφεληθεί από την τεράστια εμπειρία του από τις 90 διεθνείς συμμετοχές και τις επτά σεζόν του στην Αστον Βίλα. Ο πρωταθλητής των τελευταίων πέντε ετών, Ολυμπιακός εξασφάλισε επίσης των υπογραφή του Άγγλου επιθετικού, Ματ Ντάρμπισαϊρ, ο οποίος έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του στην Μπλάκμπερν, αποφάσισε να επεκτείνει την παραμονή του στην Αθήνα μετά τα πέντε γκολ που πέτυχε σε επτά ματς όντας δανεικός πέρυσι, επίδοση που ελπίζει να βελτιώσει τον ερχόμενο χρόνο. Αυτές οι νέες προσθήκες θα πλαισιώσουν παίκτες-σταρ, όπως είναι ο τερματοφύλακας, Αντώνης Νικοπολίδης, οι αμυντικοί Ντιντιέ Ντομί και Ραούλ Μπράβο, οι μέσοι Κριστιάν Λεντέσμα και Λουτσιάνο Γκαλέτι, όπως και ο επιθετικός, Ντιόγο, για να δημιουργήσουν μια ομάδα η οποία όχι μόνο θα φτάσει στην κατάκτηση του έκτου σερί τίτλου αλλά που θα μπορέσει επίσης να φτάσει για τρίτη φορά σε προημιτελικά ευρωπαϊκής διοργάνωσης, κάτι το οποίο έγινε το 1993 στο Κύπελλο Κυπελλούχων και το 1999 στο Champions League. Το μοναδικό πρόβλημα για την ομάδα του Πειραιά, είναι ότι τα άλλα κλαμπ, είναι το ίδιο φιλόδοξα, με τον Παναθηναϊκό να είναι πρώτος στη λίστα. Έχοντας κουραστεί να είναι δεύτεροι, πίσω από τους Ερυθρόλευκους, οι Πράσινοι κατάφεραν χτύπημα στους κυρίως αντιπάλους τους πείθοντας τον Αργεντινό, Σεμπαστιάν Λέτο, που πέρυσι αγωνίστηκε δανεικός στον Ολυμπιακό από την Λίβερπουλ να ενταχθεί στην ομάδα. Παρά το γεγονός αυτό, ένας άλλος πρώην άσος της Λίβερπουλ ήταν αυτός που τάραξε τα νερά στην Αθήνα. Ο Γάλλος, Τζιμπρίλ Σισέ, αποκτήθηκε από τον Παναθηναϊκό με τον ίδιο να θέλει να κατακτήσει τίτλους αλλά και να αναγεννήσει την καριέρα του. Μετά από σοβαρούς τραυματισμούς, σκαμπανεβάσματα στην Μαρσέιγ και μια σεζόν στην οποία μαχόταν για την αποφυγή του υποβιβασμού στην Σάντερλαντ, ο 27χρονος επιθετικός των Τρικολόρ σκοπεύει να κερδίσει πίσω την χαμένη θέση του στην Εθνική ομάδα. «Από μια αθλητική σκοπιά, αυτό που με προσέλκυσε εδώ ήταν το Champions League» παραδέχθηκε ο πρώην άσος της Οσέρ, ο οποίος έτυχε εκστατικής υποδοχής από 3.500 οπαδούς κατά την άφιξή του στην Ελλάδα. «Αρκετοί άνθρωποι πιστεύουν ότι έκανα λάθος, όμως απέδειξα ότι μπορώ να επιστρέψω. Αν καταφέρω να πετύχω 20-25 γκολ την επόμενη σεζόν, το όνομά μου θα είναι στα πρωτοσέλιδα και μπορεί να κερδίσω μια θέση στο Μουντιάλ». Αν ο Σισέ θέλει να πετύχει τόσο πολλά γκολ, θα χρειαστεί τη βοήθεια ποιότητας από το κέντρο και ο Βραζιλιάνος, Ζιλμπέρτο Σίλβα, αλλά και οι πρωταθλητές του Euro 2004 Γιώργος Καραγκούνης και Κώστας Κατσουράνης αναμένεται να κάνουν την δουλειά για να έρθει ο 20ος τίτλος πρωταθλήματος. Με την ΑΕΚ να δυσκολεύεται να επαναλάβει τις δόξες του παρελθόντος -το τελευταίο της πρωτάθλημα ήταν το 1994- ο Άρης ίσως ήταν ένα καλό ποντάρισμα σε αουτσάιντερ για να εκθρονίσει τον Ολυμπιακό την ερχόμενη σεζόν. Έχοντας πάρει το όνομά του από τον Έλληνα Θεό του Πολέμου, ο σύλλογος έχει έτοιμο το βαρύ πυροβολικό και δείχνει έτοιμος για μάχη. Μετά τον Τυνήσιο, Μεχντί Ναφτί, κάτοχο του Copa Africa του 2004 και πρώην άσο της Μπέρμπιγχαμ και της Ράθινγκ Σανταντέρ και τον νεαρό Ιρλανδό επιθετικό, Ντέιλι, πρώην άσο της Μάντσεστερ Σίτι, η ομάδα που πέρυσι τερμάτισε 6η στο πρωτάθλημα στράφηκε στην αγορά της Λατινικής Αμερικής για να ενισχυθεί. Το μεγαλύτερο απόκτημα, ο 32χρονος γυρολόγος, Σεμπαστιάν Αμπρέου, θέλει να αποδείξει ότι παραμένει επικίνδυνος, όπως πάντα, ενώ ετοιμάζεται να παίξει με τα χρώματα της 16ης ομάδας στην έβδομη διαφορετική λίγκα στην καριέρα του. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι ο El Loco θα νιώσει πολύ περισσότερο σαν στο σπίτι του στην Θεσσαλονίκη, όπου θα βρεθεί δίπλα σε πρώην αντιπάλους του στην Λατινική Αμερική, όπως οι Λεάντρο Γκρασιάν, Κριστιάν Νασούτι και Κάρλος Αράνο, οι οποίοι αποκτήθηκαν από την Μπόκα, την Μπάνφιλντ και την Ουρακάν αντίστοιχα. Τα ντέρμπι Άρης-ΠΑΟΚ αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικά από το συνηθισμένο, καθώς οι Σέρτζιο Κονσεϊσάο και Πάμπλο Κοντρέρας πλαισιώθηκαν από τους έμπειρους Ιταλούς, Μπρούνο Τσιρίλο, πρώην ΑΕΚ, Ιντερ και Ρετζίνα και Μίρκο Σαβίνι, πρώην Φιορεντίνα, Νάπολι και Παλέρμο. Και άλλα μεγάλα ονόματα επέλεξαν την Ελλάδα για επόμενο σταθμό της καριέρας τους, όπως ο Μπόσκο Μπάλαμπαν, που θα είναι συμπαίκτης με τους Αλβαρο Ρεκόμπα και Φαμπιάν Εστογιανόφ στον Πανιώνιο αλλά και ο Μάρις Βερπακόφσκις, που εντάχθηκε στο δυναμικό του Εργοτέλη μετά από θητεία σε Ντιναμό Κιέβου και Θέλτα. Μετά από όλες αυτές τις αφίξεις, οι πάντα παθιασμένοι οπαδοί θα έχουν ακόμα μεγαλύτερη φωνή να βγάλουν τη νέα σεζόν καθώς θα έχουν σαν στόχο να εξασφαλίσουν μια θέση ανάμεσα στα μεγαλύτερα πρωταθλήματα της Ευρώπης».
Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009
Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ‘ΣΤΗΜΕΝΩΝ’ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ..
«Αν είναι ‘στημένο’, να το δούνε όλοι»!! Αυτό, θα μπορούσε να αποτελεί σύνθημα στα χείλη των ανθρώπων της Ρωσικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. Στις 13 Ιουνίου, η καλωδιακή τηλεόραση, NTV Plus, αναμετέδωσε το παιχνίδι του ρωσικού πρωταθλήματος Τέρεκ Γκρόζνι-Κρίλια Σοβιέτοφ Σαμάρα που έληξε 3-2. Ο Βιτάλι Μούτκο, πρόεδρος της Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, παρακολούθησε τον αγώνα και κάτι δεν του άρεσε. Έτσι, ύστερα από σχετική απόφαση, το ματς αναμεταδόθηκε εκ νέου από το ελεύθερο αθλητικό κανάλι ώστε να διαμορφώσει το φίλαθλο κοινό άποψη, ιδίοις όμμασι. Η υπόθεση, ερευνάται από την αρμόδια ρωσική αρχή. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, αρκετές διαδικτυακές εταιρείες στοιχημάτων, ανέφεραν ‘περίεργους’ στοιχηματισμούς στον αγώνα.
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΟΠΑΔΟ ΕΠΕΙΔΗ.. ΤΟΝ ΕΒΡΙΣΕ!!
Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, όμως συνέβη και αυτό. Ποδοσφαιριστής στην Κολομβία, φέρεται να σκότωσε οπαδό επειδή τον έβρισε!! Ο Javier Flores, παίκτης της Atletico Junior, κατηγορείται ότι πυροβόλησε θανάσιμα δύο φορές το νεαρό οπαδό, Israel Castillo, επειδή του επιτέθηκε φραστικά. Το γεγονός έλαβε χώρα στα περίχωρα της πόλης Μπαρανκίγια, 100 χιλιόμετρα βόρεια της πρωτεύουσας Μπογκοτά. Ο Florez κατευθυνόταν οδικώς στο σπίτι του όταν, σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, κάποιοι νεαροί τον αναγνώρισαν με αποτέλεσμα να τον χλευάσουν για την ήττα από την Once Caldas που κατέκτησε το πρωτάθλημα. Τότε ο 27χρονος ποδοσφαιριστής φέρεται να βγήκε από το αυτοκίνητό του και να πυροβόλησε κατά των νεαρών, σκοτώνοντας τον 27χρονο ηλεκτρολόγο. Ο κολομβιανός παίκτης αρχικά διέφυγε από τον τόπο του εγκλήματος, ωστόσο στη συνέχεια παραδόθηκε στην αστυνομία.
Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009
ΠΕΝΘΟΣ
Εδώ Δημοκρατία. Εδώ Ελευθεροτυπία. Ακόμη ένα τανκς έκανε την εμφάνιση του στους δρόμους της Ελλάδας. Καμουφλαρισμένο όχι με χρώμα χακί, αλλά με ένα έντονο μωβ. Αυτό το τανκς δεν ήθελαν να το κρύψουν μέσα στη νύχτα. Εδώ Δημοκρατία. Εδώ Ελευθεροτυπία. Οι πρώτοι πυροβολισμοί έπεσαν. Πολλά αδέρφια μας ‘νεκρά’. Μην φοβάστε τα τανκς ότι χρώμα και αν έχουν. Θα έρθουν και άλλα. Σταθείτε μπροστά τους με μοναδική σας ασπίδα το ήθος, την υπευθυνότητα, την εγκυρότητα, την αντικειμενικότητα. Σταθείτε μπροστά τους με μοναδικά σας όπλα την πένα σας και το λόγο σας. Αυτά δεν μπορούν να σας τα πάρουν όσα Μέσα και αν κλείσουν. Εδώ Δημοκρατία. Εδώ Ελευθεροτυπία.
ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
Επιτέλους, μπήκε τάξη στο άναρχο, μέχρι τώρα, τοπίο των συγχωνεύσεων του ελληνικού ποδοσφαίρου. Οι συγχωνεύσεις και οι αλλαγές στην ονομασία των ομάδων ώστε να εκπληρώσουν αθλητικά κριτήρια και να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, σταματούν με εντολή της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της Ε.Π.Ο. αναφέρει: «Σε εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 2 παρ.3 Ι) του καταστατικού και της αντίστοιχης διάταξης του άρθρου 27 παρ.5 του ΚΑΠ, το Δ.Σ. της Ε.Π.Ο. με απόφασή του (Δ.Σ./Ε.Π.Ο. 24.06.2009-Νο11) διευκρινίζει και καθορίζει ότι:
1.Απαγορεύεται η μεταβολή της νομικής μορφής ή της εταιρικής δομής μίας ομάδας προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπλήρωση αθλητικών κριτηρίων ή η λήψη άδειας συμμετοχής σε πρωτάθλημα.
2. Αυτό συμπεριλαμβάνει:
- Αλλαγή έδρας ομάδας.
- Αλλαγή ονομασίας ομάδας.
- Μεταβίβαση μεριδίων-μετοχών μεταξύ ομάδων.
- Συγχώνευση ομάδων με νέα ή την υπάρχουσα ονομασία μίας των ομάδων.
- Απορρόφηση ομάδας από άλλη.
- Κάθε άλλο τρόπο με τον οποίο τουλάχιστον η μία ομάδα κερδίζει το δικαίωμα ανόδου σε κατηγορία πρωταθλήματος.
3. Επιτρέπεται αντίθετα οποιοσδήποτε από τους ανωτέρω αναφερόμενους τρόπους και
διαδικασίες εφόσον ουδεμία από τις εμπλεκόμενες ομάδες κερδίζει με τον τρόπο αυτό άνοδο κατηγορίας πρωταθλήματος.
Σε κάθε περίπτωση, είτε της παρ. 1 είτε της παρ. 2, όταν οι ονομασίες των ομάδων καταργούνται δεν επιτρέπεται η χρήση της ίδιας ή παρεμφερούς ονομασίας από άλλη ομάδα για μία πενταετία». Η απόφαση αυτή αποτελεί σταθμό για το ελληνικό ποδόσφαιρο καθώς μπαίνει ένα τέλος σε καταστάσεις τύπου Ηλυσιακού. Το μόνο που μένει είναι να αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν υπάρχει κανένα νομικό παράθυρο για τους ‘μεγαλοπαράγοντες’ του ελληνικού ποδοσφαίρου.
1.Απαγορεύεται η μεταβολή της νομικής μορφής ή της εταιρικής δομής μίας ομάδας προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπλήρωση αθλητικών κριτηρίων ή η λήψη άδειας συμμετοχής σε πρωτάθλημα.
2. Αυτό συμπεριλαμβάνει:
- Αλλαγή έδρας ομάδας.
- Αλλαγή ονομασίας ομάδας.
- Μεταβίβαση μεριδίων-μετοχών μεταξύ ομάδων.
- Συγχώνευση ομάδων με νέα ή την υπάρχουσα ονομασία μίας των ομάδων.
- Απορρόφηση ομάδας από άλλη.
- Κάθε άλλο τρόπο με τον οποίο τουλάχιστον η μία ομάδα κερδίζει το δικαίωμα ανόδου σε κατηγορία πρωταθλήματος.
3. Επιτρέπεται αντίθετα οποιοσδήποτε από τους ανωτέρω αναφερόμενους τρόπους και
διαδικασίες εφόσον ουδεμία από τις εμπλεκόμενες ομάδες κερδίζει με τον τρόπο αυτό άνοδο κατηγορίας πρωταθλήματος.
Σε κάθε περίπτωση, είτε της παρ. 1 είτε της παρ. 2, όταν οι ονομασίες των ομάδων καταργούνται δεν επιτρέπεται η χρήση της ίδιας ή παρεμφερούς ονομασίας από άλλη ομάδα για μία πενταετία». Η απόφαση αυτή αποτελεί σταθμό για το ελληνικό ποδόσφαιρο καθώς μπαίνει ένα τέλος σε καταστάσεις τύπου Ηλυσιακού. Το μόνο που μένει είναι να αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν υπάρχει κανένα νομικό παράθυρο για τους ‘μεγαλοπαράγοντες’ του ελληνικού ποδοσφαίρου.
ΧΩΡΙΣ ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΤΟ 2010
Ένα μεγάλο αγωνιστικό γεγονός δε θα λάβει χώρα στην Ελλάδα το 2010. Ο λόγος για το ράλι Ακρόπολις, που ‘κόπηκε’ από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (F.I.A.) στην προσπάθεια να μειωθούν τα έξοδα των ομάδων. Η ανακοίνωση ήρθε (μαζί την ανακοίνωση για τη F1) το πρωί της Τετάρτης (24/6), ύστερα από τη συνεδρίαση της F.I.A. στο Παρίσι. Ωστόσο, η απόφαση θα επικυρωθεί τον Οκτώβριο, κάτι που δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική πλευρά να πιέσει ώστε να υπάρξει άρση της αρχικής απόφασης.
ΤΕΛΟΣ Η ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1
Μία Formula 1 θα συνεχίσουν να βλέπουν οι λάτρεις του αθλήματος. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (F.I.A.) και η Ένωση Ομάδων του πρωταθλήματος (F.O.T.A.), μετά από δύο μήνες συζητήσεων, βρήκαν τη χρυσή τομή το πρωί της Τετάρτης (24/6) στο Παρίσι και έτσι δε θα υπάρξει καινούργιο, παράλληλο πρωτάθλημα το 2010 όπως είχε απειλήσει η F.O.T.A.. «Δεν υπάρχει διαχωρισμός. Υπάρχει ένα και μοναδικό πρωτάθλημα για το 2010. Συμφωνήσαμε σε μείωση των εξόδων. Στόχος είναι να γυρίσουμε στα επίπεδα εξόδων των αρχών της δεκαετίας του '90 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια», δήλωσε ο πρόεδρος της F.I.A., Max Mosley, αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης του παγκοσμίου συμβουλίου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, Bernie Ecclestone, από την πλευρά του πρόσθεσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που επικράτησε η κοινή λογική, όπως άλλωστε πάντα πίστευα ότι θα γινόταν, αφού η εναλλακτική δεν ήταν καθόλου καλή. Είμαι επίσης, πολύ, πολύ χαρούμενος που οι ομάδες ήρθαν στα λογικά τους, ώστε να σταματήσουν να δαπανούν τόσο μεγάλα ποσά χρημάτων». Να σημειωθεί ότι, σημαντικό ρόλο ώστε να επέλθει η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, έπαιξε η δέσμευση του Max Mosley, μετά από πίεση των ομάδων, να μην βάλει υποψηφιότητα για πέμπτη θητεία στον προεδρικό θώκο της F.I.A., αντίθετα με τα όσα δήλωνε πριν την είσοδό του στην αίθουσα της σύσκεψης. Ωστόσο και τον Ιούνιο του 2004 είχε δώσει παρόμοια υπόσχεση, χωρίς όμως να την τηρήσει ποτέ.
Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, Bernie Ecclestone, από την πλευρά του πρόσθεσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που επικράτησε η κοινή λογική, όπως άλλωστε πάντα πίστευα ότι θα γινόταν, αφού η εναλλακτική δεν ήταν καθόλου καλή. Είμαι επίσης, πολύ, πολύ χαρούμενος που οι ομάδες ήρθαν στα λογικά τους, ώστε να σταματήσουν να δαπανούν τόσο μεγάλα ποσά χρημάτων». Να σημειωθεί ότι, σημαντικό ρόλο ώστε να επέλθει η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, έπαιξε η δέσμευση του Max Mosley, μετά από πίεση των ομάδων, να μην βάλει υποψηφιότητα για πέμπτη θητεία στον προεδρικό θώκο της F.I.A., αντίθετα με τα όσα δήλωνε πριν την είσοδό του στην αίθουσα της σύσκεψης. Ωστόσο και τον Ιούνιο του 2004 είχε δώσει παρόμοια υπόσχεση, χωρίς όμως να την τηρήσει ποτέ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Μπορεί όλοι να ζούμε εν μέσω οικονομικής κρίσης αλλά αυτό δε φαίνεται να αγγίζει κάποιους. Με το ποσό των 72.000 ευρώ θα πληρώνεται εβδομαδιαία ο Diego Maradona για να κάθεται στον πάγκο της Εθνικής Αργεντινής. Βέβαια, πολύ σωστά θα μπορούσε να πει κάποιος πως αυτά είναι ψίχουλα μπροστά στα συμβόλαια των Cristiano Ronaldo και Kaka. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Maradona αμείβεται με τα διπλάσια χρήματα σε σχέση με τους προκατόχους Το συμβόλαιο έχει ισχύ έως το τέλος της προκριματικής φάσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2010, στη Νότια Αμερική.
Τρίτη 23 Ιουνίου 2009
ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ CARLOS ESCOBAR
Ήταν 22 Ιουνίου του 1994 όταν η Κολομβία ηττήθηκε από τις Η.Π.Α. στο πλαίσιο της φάσης των ομίλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου των Ηνωμένων Πολιτειών Στο 13ο λεπτό ο Τζον Χαρκς βγάζει μία σέντρα από τα αριστερά. Στην πορεία της μπάλας παρεμβαίνει ο Κάρλος Εσκομπάρ στέλνοντας την μπάλα στα δίχτυα της ομάδας του. Tελικά, η Κολομβία ηττήθηκε με σκορ 2-1 και στη συνέχεια αποκλείστηκε από την διοργάνωση κατακτώντας την τελευταία θέση του ομίλου πίσω από τη Ρουμανία, την Ελβετία και τις Η.Π.Α.. Η ομάδα επέστρεψε στην πατρίδα και ο «τζέντλεμαν των γηπέδων» Κάρλος Εσκομπάρ, πήγε διακοπές στην πόλη Μεντεγίν. Στις 2 Ιουλίου και ενώ είχε νυχτώσει, βγήκε με τη φίλη του σε ένα μπαρ, το ‘Ελ Ίντιο’. Εκεί, ένας συμπατριώτης του, ο Ουμπέρτο Μουνιός Κάστρο, τον πυροβόλησε 12 φορές. Ο 27χρονος ποδοσφαιριστής άφησε την τελευταία του πνοή πριν προλάβει να διακομιστεί στο νοσοκομείο. Ο Κάστρο, καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 43 χρόνων. Στην συνέχεια μειώθηκε σε 26 και τελικά αποφυλακίστηκε μετά από 11 χρόνια λόγω καλής διαγωγής. Μέχρι και σήμερα το κίνητρο της πράξης του δεν έχει αποσαφηνιστεί Κάποιοι ισχυρίζονται ότι βαρώνοι των ναρκωτικών ‘προσέλαβαν’ τον σωματοφύλακα Κάστρο να δολοφονήσει τον Εσκομπάρ, γιατί έχασαν πάρα πολλά λεφτά από τα στοιχήματα εξαιτίας του αυτογκόλ. Κάποιοι άλλοι, πιστεύουν ότι το όλο θέμα ήταν μία πράξη υπερβάλλοντος πατριωτισμού. Συγγνώμη Καρλος, που έπρεπε να πληρώσεις με τη ζώη σου την άλλη όψη του.. ποδοσφαίρου.
Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009
ΣΧΙΣΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ FORMULA 1;
Μόδα τείνει να γίνει η δημιουργία παράλληλων πρωταθλημάτων στον παγκόσμιο αθλητισμό. Μετά το ευρωπαϊκό μπάσκετ με την U.L.E.B. που τράβηξε το δρόμο της μακρυά από την F.I.B.A., αλλά και το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο που ουκ ολίγες φορές έφτασε στα πρόθυρα της διάσπασης, τώρα ήρθε η σειρά της F1 να μπει στη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων 60 χρόνων. Οκτώ από τις δέκα ομάδες της F.O.T.A. (ένωση ομάδων της F1), ύστερα από πολύωρη συνεδρίαση το βράδυ της Πέμπτης (18/6), εξέδωσαν ανακοίνωση προειδοποιώντας για νέο πρωτάθλημα από το 2010. Οι ομάδες, αρνούνται να συμβιβαστούν με τους νέους κανονισμούς της F.I.A. με την τελευταία να κράτα στάση αναμονής. Η ανακοίνωση ήρθε λίγες ώρες πριν τη λήξη της προθεσμίας του Max Moxley στις ομάδες Brawn GP, BMW Sauber, McLaren, Renault και Toyota να αποδεχθούν άνευ όρων τους νέους κανονισμούς στις αρχικές αιτήσεις συμμετοχής για το νέο πρωτάθλημα. Οι κανονισμοί για τους οποίους γίνεται όλη αυτή η φασαρία ορίζουν πως μέσα στο 2010 οι ομάδες θα πρέπει να ξοδέψουν μέχρι 45 εκατομμύρια ευρώ για τη λειτουργία τους με κάποιες εξαιρέσεις για συγκεκριμένα έξοδα όπως οι αμοιβές οδηγών, οι κινητήρες, τα έξοδα μάρκετινγκ και τα πρόστιμα. Όσες ακολουθήσουν το μπάτζετ καπ, θα έχουν μεγαλύτερες τεχνικές ελευθερίες σε τομείς όπως η αεροδυναμική, οι κινητήρες και οι δοκιμές εξέλιξης. Όσες όμως δε ‘συμμορφωθούν’, θα ακολουθούν τους κανονισμούς που ισχύουν αυτήν τη στιγμή, με τους περιορισμούς που υπάρχουν. Η παγκόσμια ομοσπονδία, από την πλευρά της, δεν έχει αντιδράσει επισήμως μέχρι στιγμής. Ωστόσο, (δυστυχώς για το άθλημα) θεωρούν ότι υπάρχουν αρκετές νέες ομάδες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα για να καλυφθούν τα όποια κενά δημιουργηθούν.
Κυριακή 14 Ιουνίου 2009
ΣΤΗΝ ΚΑΖΟΥΡΑ Η NEWCASTLE

Τελειωμό δεν έχει η καζούρα για τους οπαδούς της Newcastle που υποβιβάστηκε στη δεύτερη κατηγορία της Αγγλίας. Οι οπαδοί της μισητής Sunderland άλλαξαν μερικές παλιές πινακίδες κοντά στο γήπεδο ‘Saint James Park’, γράφοντας «Σιντ Τζέημς Παρκ. Το μεγαλύτερο στάδιο στο πρωτάθλημα των αναψυκτικών», με το Σιντ Τζέημς να παραπέμπει στον Άγγλο κωμικό, και το «πρωτάθλημα των αναψυκτικών» στο μεγάλο χορηγό της Championship, που είναι εταιρία αναψυκτικών. Η καζούρα άρχισε με το πωλητήριο που έβαλε ο ιδιοκτήτης της Newcastle, Mike Ashley, μέσω της ιστοσελίδας ebay. Κάποιοι από οπαδούς της Sunderland πρόσφεραν 10 πένες, ενώ κάποιος άλλος πιο ανοιχτοχέρης προσέφερε 10 λίρες συμπληρώνοντας συγχρόνως ότι θα αναλάβει και την τεχνική ηγεσία της ομάδας μια και έχει σχετική εμπειρία από το τοπικό πρωτάθλημα της περιοχής του!!
Παρασκευή 12 Ιουνίου 2009
ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
Δύο ποδοσφαιριστές της ερασιτεχνική ομάδας του Νομού Κοζάνης, συνελήφθησαν μέσα στην εβδομάδα για παράνομο στοίχημα στη Νεάπολη Κοζάνης. Ο ένας ήταν ο ιδιοκτήτης του Ιντερνετ καφέ που έγινε και η σύλληψη ενώ ο δεύτερος στοιχημάτιζε τη στιγμή που πιάστηκαν επ’ αυτοφόρω. Ο ιδιοκτήτης που ομολόγησε την πράξη του ‘έπαιζε’ μέσω δύο εταιρειών του εξωτερικού. Κατασχέθηκαν τρεις ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κουπόνια, χρήματα, καθώς και ένα βιβλίο με 250 ονόματα παικτών- πελατών. Σχηματίστηκε δικογραφία κι όλα τα ευρήματα θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα.
Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009
ΜΕΤΑΛΛΙΟ 43 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ
Με καθυστέρηση 43 ολόκληρων ετών πήραν τα μετάλλια τους οι 11 παγκίτες παίκτες της εθνικής Αγγλίας που κατέκτησαν το μοναδικό Παγκόσμιο Κύπελλο το 1966 στον τελικό του Γουέμπλεϊ απέναντι στη Δυτική Γερμανία με σκορ 4-2. Ανάμεσα τους ο Ρον Σπρίνγκετ, ο Πίτερ Μπονέτι, ο Τζίμι Άρμφιλντ, ο Τζέρι Μπάιρν, ο Ροξ Φλάουερ, ο Νόρμαν Χάντερ, ο Ίαν Κάλαχαν, ο Τέρι Πέιν, ο Τζίμι Γκριβς, ο Τζορτζ Ίστχαμ και Τζον Κονέλι. Μεγάλος απόντας της βράβευσης ο 'αρχιτέκτονας' εκείνης της ομάδας, Σερ Αλφ Ράμσεϊ, που έφυγε από τη ζωή το 1999. Ο λόγος που δόθηκαν τότε μόνο 11 μετάλλια ήταν επειδή πριν από το Mundial του 1974 δεν επιτρέπονταν να γίνει αλλαγή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο κανονισμός στη συνέχεια άλλαξε και η F.I.F.A. αποφάσισε να τιμήσει τα ‘χρυσά λιοντάρια’.
Τρίτη 9 Ιουνίου 2009
ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Η BUNDESLIGA
Οι ανατροπές στο πρωτάθλημα και ο ‘συνωστισμός’ στην κορυφή φέρνει τον κόσμο στα γήπεδα. Αυτό τουλάχιστο αποδεικνύεται, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Deloitte, που φέρνουν το γερμανικό πρωτάθλημα πρώτο σε προσέλευση φιλάθλων τη φετινή σεζόν με 42.000 μέσο όρο. Το αντίστοιχο νούμερο στην Premier League είναι 35.600 ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το Campionato μαζί με τη Primera Division με 25.000 εισιτήρια και ύστερα είναι το Campiona με 21.000. Να σημειώσουμε, ότι στην Αγγλία έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι φίλαθλοι το πρωτάθλημα σε σχέση με την Γερμανία, στη Bundesliga όμως συμμετέχουν δύο ομάδες λιγότερες από την Premier League.
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009
ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η... F.I.F.A.
Μπορεί, οι φίλαθλοι να πλακώνονται και να σκοτώνονται για τις ‘ιδέες’ τους και τους ‘θεούς’ τους στο όνομα μιας ομάδας, δυστυχώς όμως (ή ευτυχώς) και το ποδόσφαιρο αποτελεί μία επιχείρηση όπως το θέατρο, ο κινηματογράφος και οι συναυλίες. Μία επιχείρηση μάλιστα πολύ κερδοφόρα. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο Sepp Blatter κατά τη διάρκεια του ετήσιου κογκρέσου της F.I.F.A. που διεξάγεται στο Νασάου, «βρισκόμαστε σε υγιή κατάσταση. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η οικονομική μας θέση είναι άνετη». Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου είχε προνοήσει να συνάψει "βασιλικά" τηλεοπτικά και χορηγικά συμβόλαια πριν ξεσπάσει η κρίση, κι έτσι ανακοίνωσε κέρδη 184εκ. δολαρίων για το 2008!!! Συγκεκριμένα, δαπανήθηκαν 733εκ., ενώ στα ταμεία της μπήκαν 957εκ., εκ των οποίων τα 556εκ. αφορούν έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα και τα 253εκ. προέρχονται από το μάρκετινγκ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)